Ja, dat kan! Wij vinden het belangrijk een goede start met elkaar te maken en leren jou ook graag eerst persoonlijk kennen voordat we intensief met elkaar gaan samenwerken. Daarom zijn onze kennismakingsgesprekken geheel vrijblijvend en kosteloos. Kennismakingsgesprekken kunnen telefonisch plaatsvinden, via videobellen of op onze locaties in Amsterdam of Rotterdam.
Neem direct vrijblijvend contact met ons op.
Indien je daarna besluit met ons en onze begeleiding verder te gaan plannen we een uitgebreid intakegesprek met je in, waarin we dieper ingaan op je wensen en behoeften en inventariseren we de situatie. Op basis daarvan maken we een prijsopgave op maat voor je.
Bedrijfsopvolging is een vak apart waar veel bij komt kijken. Overname in de familiesfeer en bedrijfsbeëindiging ligt vaak heel gevoelig bij één of meer betrokkenen. Het gaat dan niet zozeer om cijfers of een goede financiële verslaglegging. Het gaat hier om mensen. Mensen met wensen en goede bedoelingen, maar ook impliciete verwachtingen, misverstanden, onduidelijkheden of miscommunicatie. Soms gaat het zelfs om conflicten. Het gaat vaak ook om situaties waarin mensen zich niet gezien of gehoord voelen. Cijfers zijn dan geen oplossing. Vaak veroorzaken de cijfers zelfs problemen.
Wij zijn er om in de familie- en bedrijfssfeer oplossingen te zien, te bespreken en om mensen te begeleiden naar die oplossing toe. Dat vergt bepaalde vaardigheden, inzichten en ervaring. Daarvoor kun je ons het beste inschakelen.
Nee, je bent vrij zelf een fiscaal adviseur of accountant of andere adviseur in te schakelen. Graag zelfs! Het gaat er ons om dat je vertrouwen hebt in je adviseurs. Als je een goede band hebt met je eigen adviseurs, laten we dat graag zo.
Mocht je toch eens een andere adviseur willen inschakelen of als je adviseur niet de benodigde expertise heeft, dan kunnen wij je daarbij helpen. De Overnamecoach beschikt over een netwerk van specialisten in verschillende disciplines.
Onze trajecten zijn maatwerk, zorgvuldig afgestemd op de vraag en de behoeften van jou als onze opdrachtgever. Elke situatie is uniek en vraagt een andere benadering. Ná een uitgebreide intake en inventarisatie van de situatie kunnen wij een prijsopgave op maat voor je maken.
Dat is afhankelijk van het gekozen traject. Al onze trajecten zijn maatwerk. Wij maken vooraf een inschatting van de duur ervan. Ervaring leert dat een traject gemiddeld 3 tot 6 maanden duurt.
Er kunnen natuurlijk altijd omstandigheden zijn die een gewijzigde aanpak vergen. In overleg is het mogelijk het traject aan te passen.
Als je ondernemer bent, zijn de kosten fiscaal aftrekbaar. Als jij als particulier optreedt, zijn de kosten niet aftrekbaar (gegevens 2019).
Het is ons niet bekend dat er subsidiemogelijkheden zijn. Natuurlijk houden wij ons oren en ogen open om jou erop te wijzen als er een subsidiemogelijkheid open staat voor jou.
Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan je graag te woord.